web stats Tlhprogrammers Tlhprogrammers - SLEEPİNG DOGS (PS3)
   
  Tlhprogrammers
  SLEEPİNG DOGS (PS3)
 



[Resim: NG4ts3k.png]
Sleeping Dogs - [PS3] - [ANTiDOTE]

[Resim: CKPLJ7s.png]
Boyut: 7.19 GB

[Resim: CjFMkbe.png]
United Front Games tarafından geliştirilen ve Square Enix’in dağıtımcılığını yaptığı Sleeping Dogs da temelinde aynı konuyu barındırıyor. Yetenekli bir polis memuru olan Wei Shen’in Çin mafyasına sızıp bu kötü tohumu içeriden bitirmeye çalışmasına yardımcı oluyoruz Sleeping Dogs’da. Elbette bu iş iki cümleye sığdıracak kadar kolay olmuyor. O yüzden dilerseniz incelemize geçelim artık.

Büyük Çin’de küçük polis
Hikayeyi az önce de anlattım. Fazla derine inmeden biraz daha açıklamak gerekirse, Shen kız kardeşinin de eskiden takıldığı Çin’deki mafyanın içine sızarak hem büyük patronu ele geçirmeye bir yandan da rakip çetenin işini bitirmeye çalışıyor. Fakat klasik bir gizli görev olarak başlayan bu süreç zamanla farklı ve beklenmedik (en azından Shen için) sonuçlar doğuruyor.

Açık dünya aksiyon oyunu olarak kategorize edilen Sleeping Dogs bu tanıma %100 uyan bir yapıya sahip. Her yerinden aksiyon fışkıran ve geniş bir serbestlik tanıyan oyun bu yönü ile GTA’nın bir kopyası gibi. Lakin yanlış anlaşılmasın, “kopya”dan kastım çalmak veya araklamak değil. Sleeping Dogs her ne kadar genel oyun mekaniği açısından GTA’ya benzese de diğer yönleriyle ondan farklı kılıyor kendisini. Dolayısı ile duruma "yoğun bir esinlenme" olarak bakabiliriz.

Açıkçası genel bir açıklama yapacak olursak Sleeping Dogs'un atmosfer ve tasarım olarak GTA’ya, oyun mekaniği ve akrobasi açısından Assassin’s Creed’e, dövüş sistemi açısından da Rocksteady’nin Batman oyununa benzediğini söyleyebiliriz. 

Fakat bu benzerlikler sizde Darksiders’ın maruz kaldığı “çakma” etkisini oluşturacağı düşüncesini oluşturmasın, nitekim Sleeping Dogs’u oynarken bu üç oyun aklınıza gelse de, o üç oyun kolay kolay “aklınıza gelmiyor” bilmem anlatabildim mi?Koş Wei Shen, koş!
Tıpkı başlıktaki gibi oyuna Wei Shen’i koşturarak başlıyoruz. Bu sırada oyun bizlere bazı temel mekanikleri gösterip bunlara alışmamızı sağlıyor. Bir polis ve bir de Çinli olması Shen’den beklenen Jackie Chen kıvraklığını bizlere sunuyor. Nitkeim Shen oyun boyunca, atlıyor, zıplıyor, tırmanıyor, vs.

Elbette oyun her şeyi sırası ile anlattığı için bazı özellikler ilk başta saçma gelebiliyor. Misal “Space” tuşu ile sprint atarken yine bu tuş ile nesnelerin üzerinden zıplayarak koşunuza kesintisiz devam ediyorsunuz. Lakin sprint atarken önünüzdeki bir nesnenin üzerinden atlamak için doğru zamanda tekrardan “Space” tuşuna basmanız gerekiyor. İşte bana ilk başta burası saçma gelmişti lakin kısa bir süre sonra onunda mantığı olduğunu gördüm.

Sleeping Dogs’da her ne kadar GTA ve AC esintileri bulunsa da onlarda olmayan Batman benzeri bir karakter geliştirme seçeneği bulunuyor. Farklı kategorilere ayrılan bu bölümde Cop, Triad, Melee, Face Advantages ve Health bölümleri mevcut. Bunlar size farklı yönlerde geliştirmeler sağlarken o geliştirmeler de oyunun farklı mekaniklerine etki ediyor.Fakat bu beş alan tek bir tecrübe puanından beslenmiyor. Cop’daki geliştirmeleri açmak için farklı alanlarda başarılı olmalı, Triad’daki geliştirmeleri açmak için farklı alanlarda başarılı olmalısınız. 

İşte o “space tuşu paradoksu” da burada devreye giriyor. Zaten Space’e basılı tutup koşarken bir de zıplamak için ekstradan space’e basmamızın sebebi “Cop” için alacağınız tecrübe puanını belirlemek. Eğer doğru zamanda space tuşuna basıp başarılı bir şekilde engel üzerinden atlayabilirseniz o zaman Cop XP’niz de artıyor, başarısızı olursanız o zaman Cop XP’niz düşüyor.

Triad’da da benzer durum “çete işleri” yaparken mevcut. Bunu genel olarak dövüşlerde görüyorsunuz ki o bölüm de zaten çoğunlukla dövüş üzerine eğilmiş. Yaptığınız kavgalarda rakiplerinizi kombolarla, karşı saldırılarla veya bitirici vuruşlarla yendikçe Triad XP’niz artıyor ve siz de bu alanda Shen’i geliştirebiliyorsunuz.

Bunun yanında oyunda bir de “Face” sistemi var ki o da genel anlamıyla reputation mantığına giriyor. Face sistemi pek çok şeye etki ediyor. Ara yüzde haritanın solunda kırmızı çubuk ile sağlığınız bulunurken sağında ise sarı çubuk ile Face Meter’ınız bulunuyor. Dövüşlerden görevlere veya kıyafet alımına kadar pek çok noktaya etki eden Face özelliği haritanızdaki sarı renkte bulunan görevleri yaptıkça artıyor. Bu görevler yaşlı teyzenin üç aylığını bankadan çekmekten, dükkanını serseriler saran kasap Cheng amcayı kurtarmaya kadar değişebiliyor. Lakin genel olarak tema aynı; halka yardım et sevgisini ve saygısını topla.

Bunun yanında karakterinize yeni ciciler alırken de Face’in etkisini görebiliyorsunuz. Özellikle takılar alanında bazı mücevherler Face puanınıza veya seviyenize göre size sunuluyor.

Face sisteminin dövüş üzerindeki etkisi de yadsınamaz cinsten. Siz rakiplerinize tekme tokat daldıkça Face meter da yavaş yavaş dolmaya başlıyor, özellikle bitirici vuruşlar yaptığınız zaman coşuyor. Çubuk dolduğunuzda ise iki etki ortaya çıkıyor, birincisi sağlığınız yavaş yavaş yükselmeye başlıyor, ikincisi, düşmanlarınızın sizden gözü korkuyor, dolayısı ile hemen üstünüze atlamıyorlar, hatta bazısı kaçmaya çalışıyor ya da teslim oluyor.
[Resim: 8eREzoB.png]
Bu oyunu oynayabilmek için CFW 4.46 güncellemesi ps3'de yüklü olması gerekmektedir.

İndirmek İçin "TORRENT INDIR veya DOSYA INDIR" Yazılı Resimlere Tıklayınız.

 
  Bugün 1 ziyaretçi (1 klik) kişi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol